Palacinky

28.07.2019

Že na to aby ste si urobili dokonalé palacinky potrebujete vajíčka? To vôbec nie je pravda. Palacinky nemusia obsahovať kravské mlieko ani vajíčka a pritom môžu chutiť tak skvelo ako keď ich robievala naša mama. Nemusíte sa báť urobiť takéto palacinky aj pre návštevu, pretože ani nespoznajú, že v nich nie sú vajíčka.

Skúšala som veľa receptov a veľa druhov panvíc, kým som sa naučila robiť palacinky tak aby sa mi netrhali, dali obracať a boli jemné aj chutné. Najviac sa mi osvedčil tento recept a moja teflonová panvica na ktorej nič neprihorí a nemusím používať ani olej. 


Budeme potrebovať: 

  • rastlinné mlieko 700 ml
  • hladká múka 300 g
  • vanilkový cukor 1 ks
  • kypriaci prášok 1 pl
  • olej 2 pl
  • soľ



Do väčšej misky si nalejeme 500 ml rastlinného mlieka, ja používam kokosové alebo sójové. Prilejeme 200 ml vlažnej vody a premiešame. Veľa krát som rastlinné mlieko vôbec nepoužila a cesto som robila iba z vody a podarili sa rovnako. Pridáme preosiatu hladkú múku, balík kypriaceho prášku do pečiva, vanilkový cukor a štipku soli. Namiesto balíčku kypriaceho prášku môžeme použiť aj 2 čajové lyžičky sódy bikarbóny. Ja pridávam ešte lyžicu klasického cukru a štipku škorice, po nej palacinky pekne voňajú.

Všetko spolu dobre premiešame šľahačom aby nám v ceste neostali hrudky. Cesto by nemalo byť príliš riedke ale ani husté.

Cesto naberáme žufankou a lejeme do stredu rozpálenej panvice. Krúživým pohybom cesto rozlejeme po celom dne panvice a opekáme, kým sa neobjavia na celej strane palacinky bublinky. Potom palacinku otočíme podberačkou a opečieme chvíľu z druhej strany. Neopekáme príliš dlho aby neboli palacinky tvrdé.

Už len naplniť džemom, posypať kakaom, na vrch rastlinnú šľahačku a môžeme podávať. Výborne chutia aj samotné.  

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky